Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2007 16:58 - ОВЧАРЧЕТО КАТИЛКО
Автор: darktales Категория: Други   
Прочетен: 2581 Коментари: 2 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

25 май,1868             ""Мили мале и тейко,

   Оня ден,както си пасах овцете,доде при мене един брадат чиляк и ма пита не ща ли да зарежа стоката,па да зема шишането и да набия шумата,та да избавям царството от турците.За кво ми е да си давам чак пък толкоз зор,питам го аз.Оня са почуди,помънка,па си замина.
    Оставам ваш верен син Гроздю,овчарин в Балкана.""


30 май,1868             ""Мили мале и тейко,

    Оня чиляк пак доде при мене и ма пита дали нявга не са ма маризеле турците.Аз му рекох,че ако е за мариз,и наште ма маризят бая.Е,вика той,га са освободим,щат та маризи само наште.И аз си напънах акъла,па си рекох,че от тая работа все ще да излезе някоя файда.Затуй,да ма прощавате,теглих една гьостерица на гадините и тръгнах с тоз брадат чиляк,който бил войвода.Сега съм вече в дружината.Тука са и наш Гъдю,и Стоенчо Зурлата.И те щат прави на инат на турците.Много здраве и от тях,и от мене.
    Ваш син Гроздю,четник в Балкана.""


5 юни,1868                ""Мили мале и тейко,

   Стана голям сакатлък.Заранта на войводата му скимна да ни изпитва щем ли да си пазим сух барутя в пушкалата.Тейко и мале,да сте честити с вашто чедо,щото моя чакмак фана първи и гръмнах.Да,ама сега вече нямаме войвода.Още щом гръмнах,и са гътна.Не свари биля едно евалла да ми каже чилякът.Га са гътна той,в дружината зафана голям пищингьоз.И дружината са разби на две,а пък сетне на още две по две дружинки,и сяка ще да турим различен войвода.Не берете кахър за мен,аз съм в една дружинка с наш Гъдя и Стоенча Зурлата.
    Ваш син Гроздю,четник в Балкана.""

 6 юни,1868              ""Мили мале и тейко,

    Ний са карахме,карахме за войвода,па са пръснахме на дружинки из баирите и зафанахме да са пуцаме едни други.Да сте честити с мене,щото излязох голям нишанджия и сполучих да гътна Коля от Свинаре(да проводите много здраве на булята му),Гюра,баджанака на Гюра и барем още двама-трима.От многото пуцание са дигна голям пушиляк и към пладне къде баирите са домъкна една тайфа башибозук.Бинбашията им дойде горе при нас,баш при нашта дружинка,и на пита що сме зафанали да пуцаме кат сватбари.Няма ли,вика,работа за вас,ами сте зафанали да пуцате,та селата наокол не видят мира от сабахлян.Ний,рече му Стоенчо Зурлата,сме са дигнали царство да избавяме.Бинбашията мига,мига,па ревна: бре,пезевенк,такава ли била работата!Я скоро ми кажи кой ви е войводата,та да го питам аз него де ви е помъкнал!Стоенчо му рече,че и той много ще да знае аджеба кой ни е войвода,но не би.Оня ми ти дърт турчин са позахили под мустак,па викна на башибозука да са рахат,щото нашта дружина скоро бездруго няма да я бъде.И дорде ний са дивихме що ще да рече туй,оня ни почерпи по една чибучка тютюн,завъртя ни по един шамар,па си тръгна по живо-по здраво чилякът.
    Останете по живо-здраво и вий,пък аз ща да остана тука на баиря,пък белким изберем накрая войвода. 
    Ваш син Гроздю,четник в Балкана.""


7 юни,1868             ""Мили мале и тейко,

    Стана тя квато стана.Гаче боб беше фърлил пустият му турчин.Га съмна днеска и са огледахме хубаво,от цялата дружина бяхме артисали само аз вашто чедо,наш Гъдю и Стоенчо Зурлата.Сички други лежаха гътнати по чукарите.Щото имаше месечина и цяла нощ са пуцахме,дорде свърши джепането.И ся кво?Хем няма в кой вече да пуцаме,хем пак няма войвода.Ама що да чиним,царство сме тръгнали да избавяме,туй не е майтап.Нарамихме шишанетата и набихме в шумака,пък белким ни са покаже като кво щем струва за по-натам.Пак ща да ви пратя хабер.
      Ваш син Гроздю,четник в Балкана.""


9 юни,1868             ""Мили мале и тейко,


     Да пратите много здраве на булите на наш Гъдя и на Стоенча Зурлата,и да заръчате да им изгорят по една свещ.Наш Гъдю,сявга си е бил акъллия,той ми отвори зъркелите га да си лягаме снощи.Ти,вика,знайш ли оная приказка,дето сам българин е юнак,двама българи - дружина,а пък трима - дружина с предател?Тъй рече пустият му Гъдю и захърка,пък аз останах да си напъвам акъла.И тъй броих,и инак - се сме трима,да му са не види!Да сме дружина,дружина сме,ама кой ще да е предател?Не съм аз,значи ще да е я Гъдю,я Стоенчо Зурлата.Ама кой?Дивих са,дивих са,мале и тейко,пък накрая турих два картуша в шишането и теглих кондакя...Е,то сега загубено-спечелено,ама работата иде да е по-вече на файда.Предател няма,то вярно и дружина няма,ама туй много-много не ма кахъри сега.За друго си напъвам чутурата - като падна и войводата,и цялата чета,кой друг е сега войвода,ако не вашто чедо?

    Пак ще да ви проводя хабер.Ваш син Гроздю,юнак в Балкана.""
    


    




Тагове:   ОВЧАРЧЕТО,


Гласувай:
0



Следващ постинг

1. bagera - Готино!
05.11.2007 01:21
'По нашенски'
Дано има продължение.
цитирай
2. lambo - Доган викна на ДПС-то да са рахат ...
06.11.2007 17:15
щото и без друго скоро българите сами ще се доунищожат ...
Имат над 300 партии, билля ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: darktales
Категория: Политика
Прочетен: 540661
Постинги: 90
Коментари: 456
Гласове: 1407
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930